Tehnologia este principala frontieră ce duce la creșterea vânzărilor, reusind astfel să capteze interesul călătorilor prin rezervări directe. Au trecut 20 de ani de când Internetul a început să schimbe structura călătoriilor și modul în care cercetăm, planificăm, rezervăm vacanțele și întâlnirile de afaceri. Strategia de vânzări a hotelului este extrem de simplă; vizați o piață și lucrați cu un agent de turism. GDS a pus bazele unui proces simplu și ușor de gestionat, chiar dacă hotelurile erau adesea angajate doar pentru câțiva furnizori, ciclul de vânzăre și distribuție este simplu.
Apoi au venit OTA-urile care au început să submineze prețurile agențiilor de turism, fiind în același timp mai accesibile pentru călători. Aceștia devenind independenți; având dreptul să aleagă ceea ce își doresc de la propria vacanță, fără să se simtă presați de o rezerve, în felul acesta având controlul propriilor bugete. OTA-urile au devenit incredibil de puternice, în urma investițiile uriașe ce au dus la o vizibilitate a motoarelor de căutare mult mai mare, lăsând hotelurile să încerce să rămână pe linia de plutire cu costuri de distribuție mai mari. În plus, gama de canale de distribuție a continuat să crească, prețurile escaladate depășind momentul de acum 10 ani, atunci când hotelurile se luptau să supraviețuiască. Concurenții mai puternici cumpărând hoteluri, iar hotelurile independente se luptau să rămână independente. În ultimii 10 ani, tehnologia a devenit mai accesibilă și mult mai ieftină, permițându-le hotelierilor să-și aleagă canalele, tehnologia și metodele de distribuție. Acum intrăm într-o nouă eră; unde tehnologia este disponibilă; permițându-le hotelurilor să fie integrate și conectate la o lume mai largă, fără să se bazeze pe un furnizor: oferindu-le șansa de a viza călătorul în mod direct. Sectorul de distribuție hotelieră poate părea la prima vedere complicat, cu toate acestea tehnologia conectată oferă toate rețelele și punctele de distribuție printr-un singur sistem, ce îi permite hotelierului să dețină control complet și să optimizeze performanța canalelor ce vor conduce la mai multe rezervări și implicit la creșterea veniturilor. Ca urmare, hotelurile nu mai trebuie să se concentreze pe o piață țintă, în schimb, vor putea să se extindă și să se răspândească în întreaga lume dacă este nevoie. "Călătoriile internaționale sunt în creștere, iar hotelurile mai mici au provocarea de a atrage atenția marilor branduri. Aceste hoteluri trebuie să se concentreze asupra evidențierii ofertelor lor unice, cum ar fi locația lor sau facilitățile unice, în acest timp atingând preferințele călătorilor străini ", declară Taylor Short, cercetător pe piața hotelieră pentru compania de analiză a tehnologiei online Software Advice. "În sondajul nostru, am descoperit că turiștii americani, de cele mai multe ori efectuează rezervări directe, dacă li se oferă o cameră modernizată, renovată. Dacă sunteți un hotel din Orientul Mijlociu, veți avea succes dacă implementați un pop-up "Rezervați acum și economisiți!", o altă strategie este să oferiți un upgrade sau un serviciu gratuit pentru a putea încuraja rezervarea directă. Aceste costuri sunt minore pentru hoteluri, dar pot fi convingătoare pentru persoanele care sunt interesate indiferent de zona de unde provin. În urmă cu 20 de ani gestionarea site-ul dvs. era destul de complicată, necesita o mulțime de coduri, mult timp și efort pentru a actualiza în mod regulat conținutul și prețurile; Site-urile web de astăzi au un motor de rezervare rapid, ce afișează live ratele prețurilor comparabile din alte canale de vânzare și care pot fi actualizate cu ajutorul unui singur sistem. Acest lucru pune responsabilitatea în mâinile revenue managerului, care trebuie să se concentreze pe optimizarea prețurilor și a pachetelor, în loc să încerce pur și simplu să gestioneze relațiile și prețurile publicate în vasta gamă de canale de vânzare. Anul 2016 a marcat 20 de ani de la lansarea primului site de turism, potrivit The Guardian, iar anul 2018 dă șansa hotelurilor să renunțe la controlul pierdut, ca urmare a schimbările seismice în modul în care sunt făcute rezervările hoteliere.