O idee care, dezvoltată, să vină în sprijinul investitorilor din industria hotelieră. Așa a început aventura Amaliei Ștefan cu softul JUVO.
În urmă cu doi ani, văzând că sunt multe hoteluri de vânzare în zone cheie, m-am întrebat: cum să deţii o astfel de comoară şi să vrei să renunţi la ea? Studiind, mi-am dat seama că sunt hotelieri care nu ştiu să îşi conducă afacerea, fiind copleşiţi de volumul de muncă. În România, din păcate, sunt proprietari de hoteluri care fac curăţenie în camere, stau la recepţie.. şi, astfel, nu le mai rămâne timp să se implice în business, să înţeleagă cum să işi vândă şi să îşi promoveze hotelul”, spune ea astăzi, în calitate de CEO al Juvo Hospitality.
Atunci i-a încolţit în minte ideea de a investi într-un software de management al proprietăţii şi de distribuţie la nivel înalt (Central Reservation System – CRS). Pe scurt, cum funcţionează acest soft?
Ei bine, un CRS este un instrument de software creat pentru a conecta o proprietate sau un lanţ hotelier la GDS (Global Distribution System). Mai bine spus, conectează peste 600.000 de agenţi de turism şi clienţi corporate din întreaga lume, IDS –uri (Internet Distribution Systems) compuse din portaluri de călătorie online, wholesaleri online şi operatori de turism de top şi orice centre de relaţii cu clienţii. Toate acestea într-un sistem unic, care include şi un motor de rezervare (Booking Engine) online pentru site-ul oficial al hotelului. ”Pe scurt, este un sistem de distribuţie”, completează Amalia Ștefan.
În acest moment, investiţia se ridică la aproximativ 500.000 euro, însă spune nu se va opri aici, în contextul în care în domeniul tehnologiei lucrurile se schimbă rapid. ”În prezent, sistemul nostru este folosit de nouă proprietăţi din România, iar pe plan global este utilizat de 5.950 de proprietăţi din 113 ţări”, adaugă ea.
Potrivit Amaliei Ștefan, industria hotelieră din România are nevoie în primul rând de o şcoală adevărată, în condiţiile în care nu prea mai avem personal calificat care să poată oferi servicii de înaltă calitate. Cred cu tărie că este nevoie să se ţină şi în România cât mai multe conferinţe dedicate acestei industrii. De asemenea, consider că hotelierii ar trebui să investească mai mult în educaţia angajaţilor şi să îi trimită la conferinţele de specialitate atât din interiorul, cât şi din afara ţării, pentru a fi la curent cu trendurile industriei”, explică anprerenoarea.
În altă ordine de idei, aceasta nu consideră că preţurile din Bucureşti sunt mai mari decât în alte oraşe europene, fiind un lucru absolut normal ca hotelurile să aibă o politică tarifară dinamică, iar tariful să fie diferit în funcţie de evenimente, de gradul de ocupare, de perioada în care se rezervă.
Link articol: http://www.capital.ro/cum-poti-transforma-un-business-cu-hoteluri-intr-unul-foarte-profitabil.html