Cu peste 1.500.000 de nopți de cazare în fiecare zi, experții de la Booking.com, au cules și comparat recenziile a peste 128 milioane de clienți reali, în 26 de țări din întreaga lume, pentru a dezvălui cele mai importante previziuni de călătorie pentru 2018.
Depășirea frontierelor în tehnologie
Experiențele turistice se vor situa la nivelul următor în anul 2018. Prin tehnologia avansată, turiștii vor putea înțelege mai bine o destinație sau o unitate de cazare înainte de a rezerva. Inteligența artificială și tehnologia digitală vor ajută consumatorii să își aleagă destinația potrivită în funcție de comportamentul lor, atunci când vine vorba de recomandări.
Aproape o treime (29%) dintre călători, la nivel mondial, declară că se simt confortabili să permită unui computer sa le planifice o călătorie viitoare bazată pe datele din istoria călătoriei anterioare, iar jumătate (50%) nu s-ar supăra dacă o persoană sau un robot virtual s-ar ocupa de vacanța lor. Peste 64% dintre călători spun că ar dori să "încerce înainte să cumpere", printr-o previzualizare virtuală a realității, în timp ce 50% consideră că sugestiile personalizate pentru destinații îi încurajează să facă o călătorie. Folosind inteligența artificială, în 2018, tehnologia va continua să ne ghideze și să ne scutească de efort, găsind cele mai bune cazări și experiențe pentru noi.
De la vis la realitate
2018 este anul în care visele se vor împlini! 45% dintre călători au o listă de vacanțe, iar 82% au declarat că vor încerca să bifeze una sau mai multe destinații din lista lor în acest an. Dorința de experimentare și de cunoaștere continuă va determina alegerea unor vacanțe incredibile și memorabile. Cu ajutorul tehnologiei și a tarifelor din ce în ce mai competitive, călătorii vor profita în 2018 pentru a-și transforma visele în realitate.
Pentru că turiștii caută în primul rând experiențe, nu doar vacanța în sine, 34% dintre călători au declarat că sunt iubitori de adrenalină și își doresc să viziteze parcurile de distracții din Orlando USA, The Gold Coast în Australia și Dubai, 28 % dintre călători sunt iubitori de cultură alegând să își petreacă vacanța participând la simpozioane și concerte iar 25% își doresc o călătorie de vis în trenurile celebre.
Vacanțe retro
Pe lângă experiențele noi, călătorii își vor revizui amintirile prețioase din copilărie ca parte a călătoriilor lor în 2018. Îmbinând viitorul cu trecutul, călătorii vor fi inspirați să se întoarcă în destinațiile iubite anterior și să le exploreze într-un mod cu totul și cu totul nou. 34% dintre călători vor lua în considerare destinațiile pe care le-au experimentat în calitate de copii.Popularitatea vacanțelor de epocă rezultă din sentimentele de nostalgie și fericire pe care le evocă destinațiile.
Călătorii spun că în vacanțele de familie din copilărie au avut cele mai frumoase amintiri. Milenialii par să fie și mai sentimentali, 44% dintre cei cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, doresc să revină în destinațiile favorite din copilărie. Interesant este că 60% dintre călătorii anului 2018 intenționează să posteze pe social media în fiecare zi. Astfel, ne putem aștepta să vedem aceste locuri nostalgice readuse în viitor.
Cultura pelerinajului pop
Călătorii, se bazează pe multe surse pentru a se inspira în alegerea noilor destinații. Pasiunile lor stau la baza alegerii noilor locații de vacanță. În 2018, emisiunile de televiziune, filmele, sporturile și în special mass-media, ar trebui să aibă o influență din ce în ce mai semnificativă asupra deciziilor de rezervare, dar călătorii se îndreaptă către cultura pop pentru inspirația lor de călătorie.
Citirea de bloguri sau vizionarea recomandărilor pe canalele YouTube vor spori idei pentru 39% dintre călători, iar serialele, filme sau videoclipuri muzicale vor câștiga peste 36% din călători în 2018.Mai mult de 22% dintre călători vor fi tentați să călătorească pentru un eveniment sportiv major, iar 43% dintre ei vor alege campionatul mondial de fotbal din Rusia. În urma programelor de televiziune pentru 2018, turiștii aleg destinații precum Croația, Spania și Islanda, inspirați fiind de serialul Game of Thrones (29%), Londra așa cum se vede în Sherlock și Crown (21% și 13%), New York și Manhattan de la Billions (13%) și Los Angeles în Entourage (10%).
Destinații wellness si activități de sănătate
Tendința pentru vacanțele wellness nu încetinește în 2018, procentul fiind aproape dublu față de 2017. Excursii ce se bucură de o importanță deosebită vor fi cele care implică mersul pe jos. Se pare că mersul pe jos va fi modalitatea cea mai bună de a explora peisajele mirifice în 2018, 56% dintre călători spunând că vor să facă drumeții alături de ghizi.
Alte activități de sănătate și wellness pe agenda turistică în 2018 includ spa-urile și tratamentele de înfrumusețare (33%), ciclism (24%), activități sporturi nautice (22%), vacanțe de detoxifiere (17%) și yoga (16%). Îmbrățișarea unor astfel de experiențe este populară pentru călători, 59% dintre aceștia declarând că prioritizează experiențele în detrimentul lucrurilor/obiectelor materiale din timpul vacanței.
Experiențe locale
În 2018, casele de închiriat vor fi deosebit de populare – nu numai pentru călătorii care doresc să rămână într-o singură cameră, ci și pentru proprietarii de case care se gândesc să-i invite pe alții să rămână în propriul loc. Unul din trei călătorii (33%) declară că preferă să aleagă o casă de vacanță sau un apartament, decât un hotel, iar unul din cinci (21%) ar lua în considerare listarea casei lor pe un site de cazare pentru călătorii.
Călătorii doresc să aibă o experiență locală perfectă și vor ca gazdele lor să le fie ghid, deoarece un sfert dintre călători spun că va fi important ca ghidul lor să aibă cunoștințe locale puternice despre hrana locală și locurile de vizitat (25%), dar călătorii vor dori flexibilitatea de a interacționa cu gazdele în termenii lor.
Pepijn Rijvers, Chief Marketing Officer la Booking.com, a declarat: "Pe măsură ce tehnologia continuă să avanseze, progresează și se îmbunătățește și modul în care noi călătorim. Aceasta ne dă posibilitatea să planificăm o vacanță perfectă și ne ajută să avem în continuare mai multă încredere, flexibilitate și opțiuni."