Cu o rată de ocupare record în multe hoteluri și destinații, acest an vine cu o nouă problemă: vinderea camerelor hotelului prea curând.
Pentru a explica acest eveniment, eu ofer hotelierilor un raport care analizează această problemă. În acest articol, analizăm diferite aspecte care derivă din acesta, care sunt utile pentru îmbunătățirea managementului stocului nostru.
Să ai hotelul plin este bine, cu toate că dacă îl vinzi prea devreme este posibil să nu obții prețul corect.
Hotelul tău se vinde rapid? În acest caz, pe de-o parte, este un motiv să fii fericit, dar, pe de altă parte, este un simptom că nu optimizați stocul și ratele corect. Cu siguranță pierzi potențiali clienți, dintre care unii care ar fi fost gata să plătească mai mult pentru camerele lor decât cei care au rezervat deja.
În urma experienței mele, am descoperit multe hoteluri care au o mulțime de date viitoare rezervate în întregime.
Dacă hotelul îmi este deja rezervat complet, este prea târziu să mai fac ceva?
Dacă hotelul îți este deja rezervat complet, nu poți să mai faci prea multe. Ai întârziat. Scenariul ideal ar fi fost acela de a preveni acest lucru încă de la început.
Cu toate acestea, puteți obține unele beneficii din această practică:
Învață din această experiență. Nu face aceleași greșeli, urmărește cu atenție raportul ocupanței.Dacă primiți anulări (și nu aveți rezervări suplimentare), atunci când restabiliți disponibilitatea, aveți a doua șansă să vă vindeți ultimele camere disponibile în mod corespunzător: stabiliți prețul și plasați-l numai pe cele mai profitabile canale.În lunile următoare, rețineți că vânzările directe ar fi putut fi mai mari. Încearcă să vinzi pe site-ul brand.com, mai mult.
Situația ideală: aveți cel mai mic număr de zile roșii (zile vândute) și, totuși, ați terminat fully booked.
Anticipați în timp când va exista o cerere mare și veți ține prețul ridicat pentru numărul maxim de camere disponibile până în ultimul minut.
Admir hotelurile care sunt capabile să anticipeze cererea ridicată, stabilind strategia de vânzări corectă de la început și care se vor rezerva integral la prețul corect. De ce hotelierii preferă să se rezerve rapid?
Risc mai mic: Așteptarea până în ultima clipă să vindeți camerele disponibile la un preț ridicat reprezintă un risc. Este posibil ca acestea să nu fie vândute în cazul în care nu există cerere cu câteva zile înainte, de fiecare dată. Este foarte important să înțelegeți și să cunoașteți foarte bine piața.Mai puțină muncă: când o dată viitoare este complet vândută, data respectivă este închisă și nu ne mai îngrijorăm.
Cunoașteți inventarul camerelor și cererea pieței.
Angajamentul de a menține întotdeauna disponibilitatea deschisă necesită cunoștințe aprofundate asupra comportamentului clientului.
Trebuie să cunoașteți și să măsurați gradul de ocupare al hotelului pentru a primi rezervările în cel mai scurt timp. În funcție de gradul de ocupare, puteți aplica strategia de a ține un tarif mai ridicat sau nu:
Hotelurile business au de obicei o fereastră de rezervare mai scurtă decât hotelurile de leisure.Canalele online au o fereastră de rezervare mai mică decât canalele tradiționale.Oaspeții locali sau oaspeții din țările din apropiere asigură un volum mai mare de rezervări last minute.
Dacă hotelul se vinde repede, va fi ușor să împărțiți disponibilitatea și pentru rezervări last minute. Hoteluri care se vând prea repede, prin definiție, nu știu ce este ultimul lor pick-up. Pentru că nu așteaptă niciodată.
Dacă nu sunteți fully booked, de ce apar secțiuni roșii pe disponibilitate?
Ar părea ciudat ca toate datele viitoare să afișeze în mod constant căutări fără a fi disponibile. Motivul este că ați închis această dată temporar sau mai degrabă, nu sunt încărcate tarifele. Din acest motiv, îți recomand ca hotelul tău să aibă tarifele pregătite pentru cel puțin un an în avans.
Controlați disponibilitatea „parțială”
Există o gamă intermediară în care unele tipuri de camere nu mai sunt disponibile. Scenariul obișnuit este că numai suita sau un tip de cameră similar este disponibil. Dacă nu luați în considerare aceste scenarii de lipsă a disponibilității parțiale, măsurătorile ar fi incomplete.
Inconveniențele privind lipsa de disponibilitate încep să se producă atunci când unele tipuri de camere nu mai sunt disponibile sau când anumite solicitări nu pot fi îndeplinite (de exemplu, sunt disponibile numai camere single). Impactul negativ se întâmplă de la prima închidere parțială și, mai presus de toate, când nu mai puteți satisface cererile pentru anumite tipuri de camere, mai ales cele regulate (nu mai aveți încă camere duble).
Gestionarea corectă a disponibilității este esențială pentru optimizarea veniturilor hotelului. Aplicată la vânzările directe, este de asemenea o șansă de a câștiga o cotă de piață prin intermediari. Pentru a realiza acest lucru, primul pas este să cunoști foarte bine piața și să știi când și cum să vinzi.